יום ראשון, 11 בינואר 2015

"איך להתלבש כמו..." והיום "המלך" אלביס פרסלי



אהלן, 

בארה"ב חגגו שבוע שעבר את יום הולדתו ה-80 של "המלך" אלביס פרסלי אשר נולד ב 8 בינואר 1935.
סגנונו וססגוניותו המיוחדים היו נודעים לא פחות מהמוזיקה שלו ומהסרטים בהם כיכב. 

אלביס נולד וגדל בשכונה שחורה, דבר שהיווה השפעה ישירה על הצליל והסגנון שלו. הסגנון שלו נע בין נער דרומי  נוצרי יחד עם רוק מרדני, שכבשו את לבם ומוחם של מעריציו ברחבי ארצות הברית, והגדירו מחדש את  המונח גבריות. 

"המלך" היה ועודנו אייקון, כל דבר שעשה זכה לחיקוי ברחוב. הוא היה המפורסם הראשון בשנות החמישים שהעז לגדל שיער וטיפח בלורית משומנת, לענוד תכשיטים וללבוש בגדים ואביזרים בצבע ורוד (הצבע האהוב עליו), הוא לבש מכנסיים צמודים וצווארונים גבוהים, המון עור.

"המלך" בתחילת דרכו רכש בולרו ומכנסיים עם פס לאורך הרגל, שני פריטים מזוהים עימו  לאורך כל שנות ה -50 וה -60. עמם שילב הדפסים, בדים וחליפות בהירות.

פאות הלחיים העבים והשיער המשוח לאחור, היו  סמל המזוהה היטב עם המלך של הרוקנרול, הבליטו אותו וייחדו אותו מכל השאר. הוא היה מודע היטב למראהו ולהשלכותיו על תדמיתו, ועל כן  בתחילת שנות ה 70, כאשר שיערו החל להידלל עבר השתלת שיער. 

Jailhouse rock chic


אלביס אהב מאוד אביזרים; עניבות, חפתים, שעונים, משקפי שמש, נעליים, תכשיטים, צעיפי משי ואפילו אקדחים נחשבו אצלו כאביזר הכרחי. אחרי שירות קצר בצבא ארצות הברית החל לפתח אובססיה לאיסוף כלי נשק, תגי משטרה ודרגות צבאיות. 

מימין לשמאל, עניבת פרפר, עניבה ישרה, עניבת פרפר, שרשרת גורמט משקפי שמש וצעיף משי


לכשהפך האייקון שהוא, סרב המלך ללבוש ג'ינס, מאחר והזכיר לו את ילדותו הענייה, ועל כן אהב ללבוש בגדים יקרים ומסוגננים. אחד הפריטים הכי מזוהים עמו היו האוברולים האייקוניים שלו, שעוצבו על ידי ביל בלו. עמם היה עולה להופעותיו. הם היו מורכבים מאוד, עם אבני חן, חוטי זהב ותכשיטים יקרים בהשראת סמלים מעולם החיות הידוע באמריקה, כמו נשרים וטיגריסים.





על אף שבסוף שנותיו העלה משקל רב ונאבק בחיבתו העזה לאלכוהול, הגורם העיקרי למותו בגיל 42, הוא תמיד ייחרט בתודעה כאייקון ומוביל דעה בתחום המוזיקה והאופנה.


סגנונו עדיין רלוונטי לימינו, זה הכל עניין של פרופורציות נכונות לגוף שלך. אלביס עצמו היה במבנה מלבני, כך שהדגיש יותר את אזור החזה והכתפיים כדי לתת אשליה של פלג גוף עליון שרירי יותר. להלן כמה פריטים שלא התיישנו:

צבע,
אלביס אהב צבעים מאוד, בעיקר אהב ורוד. היה גבר שבטוח בעצמו ובגבריותו, לא פחד להתנסות בדברים לא שגרתיים. אהב הדפסים, טקסטורות וצורות. 


ורוד הצבע האהוב על ה"מלך"
לא פחד מצבעים
לא פחד מהדפסים, צורות וטקסטורות

עור
לאלביס היה גם את הלוק של הילד הרע, מראה שרלוונטי גם להיום, ג'קט עור, מכנסי עור וכפפות עור

מדי צבא
לא מדברת על המדים הצה"ליים שלנו אלא על המדים האמריקאיים, החאקי והמדי הסוואה, כובע הכלב וכובע הקסטק עדיין עדכניים ואופנתיים.





מכנסיים בגזרה גבוהה
אלביס נישא לגובה של 1.82, גבר מרשים במידותיו. הוא חילק את גופו לשני חלקים כשאת הדגש שם בפלג גוף התחתון, החלק שהתנועע בהופעותיו. מכנס בגזרה גבוהה שיושב בקו המותן.




צווארונים לא מכופתרים
לאלביס היתה חיבה עזה לחולצות מכופתרות עם צווארונים. הוא נטה להשאירם פתוח, וי עמוק בצוואר אשר השווה לו מראה של חזה רחב.




שכבות
פרסלי נהג להתלבש במראה השכבות, להרחיב את החזה והכתפיים, עשה זאת בצורה שאהב ע"י משחק עם סוגים שונים של אריגים וסריגים, טקסטורות וצבעוניות.



נעליים 
אלביס אהב נעליים וידע להתאים להם את הגרב המושלמת. נעליים מצוחצחות ומבריקות. עור, מוקסינים עם עקב, שטוחות, דרבי, אוקספורד ואפילו סניקרס וכמובן איך אפשר בלי נעלי הזמש הכחולות והמפורסמות שלו


blue suede shoes







לא סתם נאמר עליו שהוא הגבר שכל גבר רצה להיות כמותו וכל אשה רצתה לצאת אתו. 

 שלך בידידות,








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולאריים