יום ראשון, 8 במרץ 2015

איך להתלבש (או לא להתלבש) כמו... ראשי המפלגות; בחירות 2015

לא אחת השמעתי באוזניכם את משנתי; בגדים הם הכרטיס ביקור להצלחה אישית ומקצועית. הם משדרים כלפי חוץ את אופי והתנהגות בעליהם, דרכם הסובבים מגבשים דעה ואף פועלים בהתאם. 

מחקר חדש שפורסם בירחון Frontiers in Human Neuroscience, מוכיח כי כאשר אנשים באים לבחור במנהיג הם מייחסים חשיבות פחותה לרמת האינטליגנציה שלו ומעדיפים להסתמך על המראה ואף על המראה הבריא שלו.

תשעה ימים לפני הבחירות לכנסת העשרים, עדיין מתלבטת איזו מפלגה ראויה לקולי; שמאל, ימין ומרכז. בראש כל אחת מהמפלגות עומד איש שחושב שהוא יכול לשנות ולהשפיע, אך האם זה מה שהם משדרים?
נבחרי הציבור אמורים לייצג את עמם בכבוד, על ידי לבוש ראוי ומוקפד, בהופעה אלגנטית ומרשימה בעזרתם מציגים חבילת המסרים שרוצים להעביר לציבור הבוחר.

רוב הפוליטיקאים הישראלים מרשים לעצמם להסתובב במרחב הציבורי כשהם מוזנחים, מיוזעים, בחליפות גדולות ממידותיהם, סתורי שיער, וחפים מעזרה מקצועית בתחום הלבוש.

פוסט מיוחד לקראת הבחירות. איך להתלבש (או לא להתלבש) כמו.... ראשי המפלגות; בחירות 2015!

בנימין נתניהו, הליכוד
כחול ולבן זה הצבע שלי

אחד הפוליטיקאים הבודדים בישראל שמשדר נינוחות בחליפה ושאכן הוא מודע להופעתו. אם לשפוט על-פי הופעותיו, אין ספק שתקופתו בארצות הברית הצליחה ללמד אותו דבר או שניים על המושג "לבוש להצלחה". נתניהו הצליח לגבש אמירה אופנתית משלו, הוא מנצל לטובתו את נתוניו הטבעיים הנאים ואת קומתו הגבוהה יחסית ומבדל עצמו בחליפות איכותיות ובעניבות מעודנות, בגוונים הלאומיים של תכלת וכחול, המשלימים את הופעתו המהודקת. אפילו מעט השערות שנותרו על ראשו מצליחות לשמור על איזון נכון בין הלוואה לחיסכון.

הייתי מציעה לו לגוון בעניבות, הצבעוניות שבחר נכונה לראש ממשלת ישראל, אך בחירותיו יכולות להיות יותר עזות. הוא זקוק לחליפות במידותיו, והכי חשוב להיפטר מתסרוקת ההלוואה והחיסכון, אנחנו יודעים מה מסתתר מתחתיה והשד לא גדול, קרחת כבר מזמן היא אינה מילה גסה בייחוד שאתה משרת את הציבור הישראלי הידוע ברובו כקרח. 

נפתלי בנט, הבית הלאומי
צבעוניות מרשימה
הפוליטיקאי שבבחירות 2013 התרשל בהופעתו עם חולצה כחולה, פתוחת צווארון ולא מעונבת - בסגול או בתכלת, שידר שעל אף הרקע האמריקאי שלו, בנט מתנכר לערכי הלבוש הרשמי שיובאו מארצות הברית והתאימו כל-כך ליריבו הפוליטי בנימין נתניהו. אך במהלך כהונתו בכנסת משהו השתנה בו, ניסה להקטין את הפער בינו לבין ביבי. המראה הבלתי מסוגנן של חולצת הצווארון הפשוטה, עם חולצת טי לבנה שמבצבצת מתחת, התחלפה בחליפות (כמעט במידה הנכונה) בצבעוניות מרשימה בגווני הכחול והאפור, חולצה מכופתרת עד סופה עם צווארון מעומלן ועניבה דקיקה וישרה.
באתי לעבוד

בנט אף השכיל להבין כי למראה הנוכחי יש השפעה על המסרים שמעביר לקהלו, כך כאשר מגיע לכנסים ולפגישות לא פורמליות מפשיל את שרווליו כמי שאומר באתי לעבוד, פחות דיבורים יותר מעשים.

משה כחלון, כולנו








משה כחלון בולט כאחד הפוליטיקאים החביבים והפחות נפוחים במסע הבחירות הנוכחי, אך לצערי הרב אינו בולט בסגנון לבושו, חולצות בגוונים בהירים בצבעי בייבי של ורוד ותכול משתלבים היטב עם גוון עורו השחום, אך למעט הבחירה הנבונה בצבעוניות זו, אינו לובש בגדים אשר משדרים מנהיגות. עושה רושם כי הוא פשוט שולף מהארון את הדבר הראשון שרואה בו ואת האמת המבחר לא רחב.

אביגדור (איווט) ליברמן, ישראל ביתנו
ליברמן ותופסן העניבה





ליברמן בעל עושר ויזואלי גדול. חליפות משובחות, ג'קט שלושה כפתורים כיאה למבנה גופו העגלגל, עניבות משי מרהיבות |(אשר חונקות את צווארו הרחב והקצר) ואביזר אופנתי המזוהה עמו מאוד- תופסן לעניבה. סיכה אשר מהדקת את העניבה לגופו. אביגדור בעל מראה מהודק ויוקרתי, אולי זוהי כרסו העגלגלה, אך משהו ביציבתו ומראהו קצת מזכיר לי את טוני סופרנו. זקן צרפתי המתאים למבנה פניו העגלגל ועיניים כחולות המודגשות בעזרת חולצה לבנה מכופתרת.

יצחק (בוז'י) הרצוג, המחנה הציוני
היפסטר, חליפות רכות


"בעולם הדימויים הזה של החזק והחלש והלפלף וה... עומד ראש ממשלת ישראל ומדבר בטון הנהדר הזה שיש לו, שזה בערך מה שיש לו, קול טוב, עטיפה נהדרת של הטקסטים המאוד ביטחוניים האלה, ויש, כן, את הרצוג, שיכול לפעול כראש ממשלה מעולה בלי הפוזות של נתניהו" ציפי לבני
עד לא מזמן בוז׳י הרצוג נחשב לבחור החביב הנחמד והלא מזיק בפוליטיקה הישראלית. בשבועות האחרונים משהו בדמותו הציבורית השתנה. מקורביו הפסיקו לקרוא לו ״בוז׳י״ והתחילו לקרוא לו ״הרצוג״. בהופעותיו הפומביות הוא מרים את הקול יותר מבעבר, משתמש יותר בידיים או באצבע מונפת ובכלל נראה פתאום סמכותי ומנהיגותי יותר מתמיד. הרצוג במראהו מזכיר את ראשי ממשלות בריטניה בשנים האחרונות, אשר סולידיות מאפיינת אותם. סולידיות במינון הנכון, בין מראה סמכותי לעממי.

מבחינת ההופעה החיצונית שלו, אפשר לשייך אותו לנורמקור (מגמה אופנתית היפסטרית המציגה את המראה הלא אופנתי במופגן), המראה “הרגיל” של אדם מן היישוב. הרצוג לא מתבלט בהופעתו החיצונית ונראה גם שאין לו עניין בכך. קולו העדין ונועם הליכותיו משלימים את התמונה ותורמים לדימוי "החנון הנשי" בישראל הכוחנית בכלל ובעולמה הפוליטי בפרט.

מאז מינויו לתפקיד כמזכיר הממשלה בממשלת ברק, ב-1999, דבק הרצוג במראה אחד: חליפות ניטרליות, כך שלא ניתן לחשוד בהן שהן זולות או מרושלות מצד אחד, וגם לא לוקות ביוקרתיות עודפת מצד אחר. מאז ההודעה על איחוד כוחות עם לבני, חל בהן שינוי מסוים. חליפות שחורות, הנחות על גופו ברכות ומשוות לו צללית נינוחה ועדכנית יותר, להבדיל מהצלליות הכבדות והמותפחות של רוב הפוליטיקאים בישראל. הן עשויות מבדים רכים, ללא בטנות קשיחות ובלי דשים בולטים ומחודדים מדי.

במובן הזה הן אינן חליפות כוח אלא כאלו של רשמיות ונימוסים. את עוצמתו החזותית מציג הרצוג בשעת בעזרת אוסף העניבות שלו. בשעות הפנאי הרצוג לא נראה שונה במיוחד. הוא פשוט מוותר על הג'קט ופורם כמה כפתורים באחת החולצות הכחולות־תכולות שלו.

יאיר לפיד, יש עתיד

ניסויים בתחום הלבוש

יאיר לפיד, עיתונאי, מגיש חדשות, שחקן, פזמונאי, מתאגרף, סופר ובהווה פוליטיקאי מדופלם.כבר כמה עשורים טובים שיאיר לפיד לובש בדיוק את אותו הדבר כל יום. הגבר בעל תדמית המאצ'ואיסט עם מורשת הטי-שירט השחורה (שהפכה לעור השני שלו) יחד עם חליפות שישי שחור, ג'קט עור ושיער משוח בג'ל, הוחלפו בחליפות מחויטות ובחולצות כפתורים מעונבות - שאינן שחורות. חליפותיו תואמות את מידותיו ומונחות היטב על גופו. צבע הולם את השר לשעבר.

לפיד במהלך כהונתו כשר האוצר ניסה לשוות לעצמו מראה יותר מכובד ומקצועי ועל כן עשה כמה ניסויים בתחום הלבוש והטיפוח, הבולט מכולם היה שיער פניו ושיער ראשו שהיו אפורים- לבנים מתמיד, לאחר צביעתם ליצירת מראה מבוגר יותר. 
לפיד של לפני חייו הפוליטיים






אריה דרעי, ש"ס

מי שהיה החלוץ שהנהיג את קוד הלבוש של החליפות, מבית האופנה האיטלקי ורסאצ'ה, זה ש 11 שנים אחורה אחרי הפוליטיקה ואחרי שהותו בכלא, הקים חברה לייבוא חליפות המותג ס.לורנצו בשיתוף עם המשביר החדש לצרכן. עבר מהפך שלילי במראהו החיצוני, לאחר שמראהו לא עלה באותו קנה עם האני מאמין של המפלגה שאותה הוא מייצג. 

הוא אינו מקפיד בלבושו כבעבר, החליפות נראות כאילו גדלו עליו בחצי מידה והעניבות כבר לא מפוארות כשהיו, הכפתור הראשון בחולצה נשאר פרום והעניבה רפויה גם כן, דבר המשווה לו מראה מרושל ומוזנח.

הייתי ממליצה לו בכהונה החדשה שיכפתר את הכפתור בחולצה, יהדק את העניבה וילבש חליפות אשר נתפרו בהתאם למידותיו. בכל זאת קהל בוחריו מעוניין במנהיג חזק.

אלי ישי, יחד העם איתנו



אלי ישי מזוהה בעיקר עם חליפות אשר רחבות עליו במידה, וחולצות לבנות וסתמיות, אך היחיד  בקרב הזירה הפוליטית, אשר ניתן לומר בפה מלא כי הוא בעל המבחר העשיר ביותר  של עניבות מסוגננות  וצבעוניות ואף היחיד המשכיל ללכת עם צעיפי משי כאביזר נלווה.

איימן עודה, 
 החזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש)
שחור ולבן זה הצבע שלי
רק לפני חודשיים הוא נבחר לעמוד בראש מפלגת חד"ש, תפקיד שכעבור זמן קצר הציב אותו בראש הרשימה המשותפת, שמאגדת לתוכה זרמים פוליטיים מנוגדים: חד"ש הסוציאליסטית, בל"ד הלאומית והחילונית, ורע"מ-תע"ל. הוא מצא עצמו מוביל לא רק את המפלגה שבה הוא פעיל זה שנים ארוכות, אלא ראש תנועה גדולה המורכבת מדמויות ותיקות עם דעות שונות ושאיפות להתבלט. בחזותו הוא מעט מרוחק, לא מתערבב עם הציבור הערבי באופן עמוק, נתפס קצת כאשכנזי מן הצפון (נולד וגדל בחיפה), אחד עם כסף (עורך דין ומגשר) אחת הדרכים העיקריות לרכך את חזותו בקרב קהל בוחריו היא בסגנון לבושו. בעל לבוש לא מתאמץ, לא מהודק ופתוח, זמין ונגיש לכל, אחד מהעם. חולצות מכופתרות לא רכוסות עד סופם, ללא ג'קט וללא עניבה.
הייתי ממליצה לו להשקיע קצת יותר במראה מטופח ומושקע, חולצות מכופתרות עם עניבה וצבעוניות קצת יותר מודגשת מאשר שחור ולבן. 

עצות לבוש לפוליטיקאי המתחיל-

צבע החליפה
כחול משדר מקצועיות, דומיננטיות וסמכותיות, וגם זהירות ויציבות. לכן זהו צבע שמתאים מאוד לזירה הפוליטית והמדינית. למראה דומיננטי רצוי לבחור בגוון של כחול כהה או כחול רויאל. כחול בהיר יותר כמו כחול נייבי, משדר רוגע ושלווה, נאמנות, אמינות, אינטליגנציה גבוהה, חמימות וממלכתיות. כמו כן הוא מצביע על נטייה לסדר וארגון, שמרנות ודבקות במטרה.
שחור צבע הלילה ומשדר כוחניות, אלגנטיות, עוצמה, קשיחות, רצינות וכבוד. כמו כן שחור הולם גזרת גוף רחבה שכן הוא מחמיא למלאים ומרזה.
חום החום הוא צבע פחות פורמלי ובחירה פחות טבעית ושגרתית למעמד שכזה, אם כי בהחלט אפשרית. החום מעביר מסר בלתי מילולי של אמינות, יציבות, רצינות וחום אנושי.
אפור האפור לגווניו הוא צבע המשויך לפשרנות, יעילות, חכמה וזהירות. האפור, ובעיקר האפור הכהה, הוא צבע פופולרי מאוד בקרב אנשי עסקים.

צבע החולצה
לבן הוא צבע שנקשר לתכונות חיוביות רבות כמו יושר, מוסריות, כנות, נאמנות, טוהר ואינטליגנציה גבוהה. חולצה לבנה עם חליפה כהה יוצרת מראה כוחני. לעומת זאת, חולצה לבנה המשודכת למקטורן בהיר, יוצרת מראה ידידותי ונגיש יותר.
תכלת יוצר תחושה של זרימה, נעימות, ופרקטיות, יכול להשתלב היטב עם ג'קט אפור ליצירת מראה מוקפד ונעים. 

צבע העניבה 
עניבה סגולה- סגול כהה משדר מסתורין, יצירתיות ובטחון עצמי גבוה. סגול בהיר יותר משדר אופטימיות וחוש אסתטי מפותח.
עניבה בורדו- צבע הבורדו מרמז על רצון עז. הוא צבע עז ודומיננטי שקשה להתעלם ממנו.
עניבה ירוקה- פחות מקובלת במעמדים פורמליים. הצבע הירוק משדר אכפתיות ומרמז על יציבות ועקביות.
עניבה אדומה- משדרת מוחצנות, אנרגיה, אגרסיביות, עוצמה ודינאמיות.
עניבה כחולה- משדרת רצינות והוגנות, אך אינה מושכת את העין ואת תשומת הלב.

לא לשכוח ללכת להצביע, זוהי החובה של כולנו.
שלך בידידות,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולאריים