יום ראשון, 5 באפריל 2015

איך להתלבש כמו... דון דרייפר ו- איך לא להתלבש כמו.... ג'ון האם


היום חוזרת מהפגרה, אל המרקע בארה"ב, הסדרה "מד מן" לעונתה האחרונה. לכן זהו תזמון מצוין לבחון שתי דמויות  באחד; דון דרייפר, בגילומו של ג'ון האם, כוכב הסדרה.

מד מן עונה 6
מי היה מאמין שהלבוש משנות ה 60 יכול להיות כזה מגניב ועכשווי. הסדרה 'מד מן' החזירה חזרה לאופנה את החליפות המחוייטות, צווארוני העמילן והעניבות המפוספסות. אחת הדמויות הכי בולטות משאר גברברי העלילה הוא דון דרייפר נוטף הסטייל. דרייפר הוא פרסומאי שרמנטי, שעובד במשרד פרסום אשר ממוקם בשדרות מדיסון שבניו יורק, הדמות המרכזית בסדרה, אותו אנו יכולים לראות גם בלבוש למשרד, גם לבוש בבית וגם לבוש לאירועים חברתיים.

בגדי המשרד של דון
דון הוא איש קריאייטיב, יצירתי, חד ושנון אך גם איש עסקים מכובד, אשר כל העיניים נשואות אליו.
בגדיו משקפים את המעמד שלו ונעים בין תחכום יצירתי לתחכום עסקי. לבוש בחליפות מחויטות עם טקסטורה בבד. המקטורן בעל שסע במרכז הגב, הגזרה האמריקאית נכון לאותה תקופה. דש המקטורן דק בצורת וי עמוק המדגיש את החזה ומשווה למראהו חזות גברית. חולצה לבנה, צווארון מעומלן ועניבה עם פסים או טקסטורות בצבע. מראה נקי עם קצת נגיעות עמוסות (הפן היצירתי שבו) באם זה במטפחת בכיס ובצבעוניות העניבה.

חליפה גברית, מטפחת כיס ועניבה עם צבע










בגדי הקז'ואל של דון
בבית, טרם השיל מעליו את לבוש העבודה; החולצה הלבנה המכופתרת כבר לא בכפתור על כל הצוואר והשרוולים מופשלים, העניבה כבר לא הדוקה, המכנסיים נשארו במקומם, אך התחליף המרכזי למקטורן, במראה הזה במקום היא אפודת הצמר המכופתרת. מראה מוקפד אך עם זאת נינוח.

מראה נינוח
ג'ון האם, בן 43, בגובה 1.88, השחקן המגלם את דרייפר, ניכס לו את המראה המהודק של דמותו באירועים רשמיים אך מראה היום יום שלו זקוק לשדרוג וחשיבה מחדש.


ג'קט עם כיסים על המותן גורמים לכבדות באזור המותן
כובע מצחייה שלא משאיר מקום למצח מקטין משמעותית את מבנה הפנים בהשוואה לשאר הגוף
ג'ון מעיד על עצמו-

"I'm an adult-size male, so I can't wear super-fashiony stuff—I'd look like 15 pounds of sausage in a 10-pound bag"

לא ברור למה ההאם כל כך מקשה על עצמו שכן יש לו מבנה טרפזי מושלם, כך שכל דבר יכול להראות עליו נפלא עם קצת מאמץ. יש לו מה ללמוד מדרייפר גם לאחר סיום הסדרה;

מידה וגזרה נכונה 
להאם כמו שציינתי יש מבנה טרפזי מושלם, גבר מרשים בעל נוכחות, אם זה בגלל גובהו או בגלל משקלו. אך יש לו נטייה ללבוש בגדים שאינם מחמיאים למבנה שלו. ג'ינסים רחבים על יתר המידה, חולצות רחבות ללא סיבה וחולצות עם כיסים על החזה שנותנים אשליה של חזה רחב יותר ופתאום לגוף אין גזרה. להבדיל מדון דרייפר שתמיד מתלבש לפי מידותיו. 

חולצה רחבה וכיסים על החזה למראה מגודל

עודף בד במכנסיים  למראה מרושל
חולצה מתחת לקן המותן למראה רחב באזור החזה
כובע
דרייפר חובש כובע פדורה העשוי לבד (צמר מעובד), הגזרה שלו שוברת את מבנה פניו המאורך ובמקום צורת מלבן שעלולה להיווצר בגלל סנטרו המסותת, הוא מקבל מראה רך יותר למבנה פניו



האם לעומת זאת בוחר לחבוש כובע קסקט מצמר, כובע שחותך את אורך פניו בצורה לא פרופורציונלית לגופו 
תסרוקת
לדון דרייפר שיער מושלם ותספורת מחמיאה להפליא למבנה פניו. אמנם תסרוקת זו מטופחת בעזרת מוס, אך כל בעלי השיער המרשים צריכים לטפח ולהשקיע קלות. מה שג'ון זקוק לו זה תספורת טובה, ואולי קרם לחות לסידור השיער.
מימין גבר מסודר; משמאל גבר מפוזר
שיער פנים 
דרייפר במיטבו זה דרייפר מגולח. ג'ון לאט החל לוותר על גילוח שיער פניו, מה שנתן לו לפעמים מראה מסוקס ומחוספס ולפעמים מראה מוזנח. החוכמה היא להשתמש במספריים. גם הזקן דורש טיפול. 
זקן מגולח למשעי, הולך מצויין עם העניבה
או זקן או עניבה. לא צריך להעמיס. 
אז מי מתלבש יותר לפי מבנה גופו? דרייפר או האם?

שלך בידידות,



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולאריים