יום חמישי, 9 באפריל 2015

מנהרת הזמן עם... סולן נירוונה קורט קוביין

כדי להבין את סגנונו של מושא הפוסט, עלינו להבין את מוזיקת הגראנג' ואת המקום בו נוצרה. סוג של רוק אלטרנטיבי שעיקרו הגיע מסיאטל הקרה בארה"ב. סגנון זה היה מזוהה עם שוליי החברה בסוף שנות השמונים, תחילת התשעים. גראנג' זה מוזיקה עם חספוס, צליל כבד, דיסטורשן וטקסטים עם תוכן שלילי כמו זעם, תסכול, עצבות, פחד ודיכאון. הסגנון נוצר כאקט מחאה נגד הז´אנר הפופולרי בשנות השמונים, הגלאם רוק.  גראנג', בא לידי ביטוי לא רק בסגנון המוזיקלי. אלא גם בסגנון הלבוש. קוביין המנוח היה אחד המשפיעים הגדולים על סגנון זה. השבוע ציינו בעולם 21 שנה למותו.

מנהרת הזמן עם.... קורט קוביין.

קורט קוביין
קוביין נהג ללבוש מגוון רחב של סגנונות ובכולם הרגיש חופשי ומשוחרר. החל מבגדי עבודה בסגנון חוטב עצים ועד ג'ינס מרושל עם שמלות פרחוניות. סגנון המנוגד לחלוטין את האסתטיקה האופנתית המלוקקת והנוצצת של שנות השמונים. את בגדיו היה רוכש בחנויות יד שנייה. כסוג של הצהרה אנטי- אופנתית המראה לא נראה יקר או חדש, ולא פועל על פי הטרנד האופנתי הנוכחי. סגנון זה נהפך למורת רוחו של קוביין לטרנד החם בשנות התשעים, אותו כל בן נוער מתוסכל, אימץ.

הוא היה האנטי-תזה של הגבר המאצ'ו האמריקאי, פמניסט נלהב. הטקסטים שלו עסקו בפוליטיקה מגדרית.בתקופה של מודעות גדולה לגוף ומהו קו המתאר נשי או גברי שיחמיא לו, קוביין טשטש בניהם על ידי בגדים רחבים ומרושלים יחד עם שמלות וחצאיות פרחוניות וצבעוניות. הוא עשה זאת בצורה מגניבה ונונשלנטית כך שכל נער או נערה רצו להיות כמוהו.
שמלות וחצאיות פרחוניות וצבעוניות
קוביין ונירוונה באו ויצרו מסיאטל הקרה. על כן סגנון הלבוש עם את התנאים האקלימיים. המון שכבות.

מראה השכבות
חולצות פלנל, טי שרט עם הדפסים, חולצות קצרות על ארוכות, ג'ינס קרוע ומשופשף, מכנסי באגי קרועים ומשופשפים, משקפי שמש נשיים וגדולים, כובעים ככובעי צמר או כובעי חוטב עצים, נעלי אולסטאר, ולקינוח שיער ארוך, לעיתים רבות צבוע ברישול, שומני ומוזנח. בקיצור מראה זרוק ומוזנח.
אקססוריז כובעים ומשקפים

נעלי האולסטאר המפורסמות של קוביין יחד עם משקפי שמש גדולים ונשיים
לעיתים אף לבש בגדים קרועים ומלוכלכים... וכמובן שלא היה לו אכפת. להיפך זה היה מגניב.
קרוע, מטונף ורחב
על פי שמועות גם לקורטני לאב היתה השפעה על לבושו. בפעם הראשונה ששכבו גילתה לאב כי לקוביין תחתוני זברה בגזרת סליפ ופקדה עליו ללבוש תחתוני בוקסר במקום.
קורטני לאב וקורט קוביין
הסגנון הגראנג'י של קוביין היווה השראה למעצבים רבים ביניהם מארק ג'ייקובס שהושפע בעיקר מסדרת תמונות שצולמה כעשרה חודשים לפני התאבדותו של קוביין לטובת העיתון the London Observer על ידי ג'ס פרומן.
1993, ג'ס פרומן
תמונות אלו מהוות תיעוד מעניין לאייקון אופנתי של שנות התשעים ואף חלקן נקנו על ידי ג'ייקובס עצמו כתמונות השראה לקולקציית גראנג' שיצר בשנות התשעים.
1993, ג'ס פרומן

בעידן של היום שבו אפילו תמונות אינסטגרם עוברות פוטושופ, יש משהו מאוד מושך בנינוחות שהראו קוביין וחבריו בעורם. בטוחים בעצמם על אף שהם היו פחות ממושלמים, לא רק שהם הראו שלהיות חריג זה בסדר אלא הפכו את זה לנחשק.

שלך בידידות,


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולאריים