יום ראשון, 14 ביוני 2015

איך להתלבש... בגיל שבעים

לא פעם יוצא לי לפגוש בלקוחות שדרכם אתם גם יכולים ללמוד. בחרתי היום להציג את עוזי. שהסכים להיחשף ודרכו אפשר ללמוד הרבה על לבוש בגיל שבעים.
ולכן מקדישה את הפוסט של היום לכל מי שמנסה להבין- איך להתלבש.... בגיל שבעים. פגישה עם הלקוח הכי מקסים שיצא לי לפגוש.
עוזי לפני הפגישה
עוזי הגיע אליי אחרי שנתקל בכתבה "אבא עושה בושות" שנכתבה בעיתון לאישה, בעקבות מהפך חיצוני שעשיתי לאבי לפני כמה חודשים. "תעשי אותי צעיר כמו אבא שלך" אמר לי, "עדכני, רענן ובלי שאצטרך לוותר על נוחות"כך התחילה שיחתנו. עוזי, חקלאי בן 70 פלוס, גר ברשפון ורגיל לבגדי עבודה נוחים, אווריריים וקלים ללבישה. הוא ביקש להתנסות בסגנונות אחרים, כאלה שלא רגיל אליהם, מבלי לאבד את הסגנון השמח שלו, ללמוד על מבנה גופו, אילו צבעים וגזרות יחמיאו לו ובכלל איך לגשת לכל נושא הלבוש בגילו.
עוזי כמו המון גברים בגילו (70+) לובש בגדים רחבים, בגללם, כך הוא חושב, יוצר מראה רזה יותר. בתחילת הפגישה ביקשתי ממנו שילבש בגד שעמו מרגיש בנוח. מיד הוא קפץ על ההזדמנות עם חיוך רחב האופייני לו ובחר חולצה משובצת, את הנעליים והמכנסיים לא טרח להחליף. שימו לב כי חולצה זו אמנם במידה הנכונה, אך מאחר וההדפס על כיסי החזה בכיוון הנגדי, מדגיש אזור שפחות היה כדאי להדגישו. כמו כן הכרס של עוזי נראית גדול מכפי שהיא באמת.
בגד שמרגיש עמו בנוח
את הכרס היה ניתן לטשטש אם החולצה היתה בתוך המכנסיים, על אף שנראה רזה וגבוה יותר, עוזי עדיין לא השתכנע.

ועכשיו מנסים עם חולצה בתוך המכנסיים, מה נראה יותר טוב?
לפני שאני מגיעה לכל לקוח אני מנסה להבין מה היה רוצה לשדר ובהתאם לכך בונה לו לוח השראה או מדריך לבוש בדוגמאות מה ללבוש ומה לא, כך היה גם עם עוזי. לעוזי מבנה עגלגל, על מנת לשוות לו מראה רזה יותר, היה רצוי שיבחר חולצות עם פסים לאורך שכן מאריכים את הפלג גוף העליון ואף נותנים אשליה של פלג גוף צר יותר.



פסים לאורך
בכל הקשור לחולצות המלצתי לו להמשיך עם המכופתרות אך אם חשקה נפשו בחולצת טריקו או פולו- גם להן יש חוקי לבוש. שימו לב שבתמונה מימין מופיע עוזי, אורך החולצה קצר מדי ביחס לכרסו, ומרחב באוויר מעליה במקום לנוח מתחתיה. כמו כן היה רצוי ששרוול החולצה יהיה קצר יותר על מנת לחשוף עוד עור ולתת אשליה של רזון, כך גם לגבי מפתח הצוואר.
חוקים לחולצת פולו
מבנה גופו הוא אליפטי האופייני מאוד לגברים בגילו. כרס עגלגלה שמאוד קל לטשטש אותה בעזרת שכבות פתוחות כוס או חולצה מכופתרת פתוחה מעל חולצת טריקו. הוסט חותך את הבטן ומחלק אותו לשלושה חלקים, העין כבר לא מתרכזת במרכז הבטן אלא בכל המכלול.
וסט או אפודה
לעוזי המון חולצות מכופתרות (אותן מעדיך כי קל לו לכפתר את הכפתורים במקום ללבוש חולצה מלמעלה, שכן יש לו בעיה בידיים. רוב חולצותיו בהירות ומלאות עניין, טקסטורות, הדפסים ודגמים מיוחדים. את המיוחדות שלו לא רציתי לקחת שכן עוזי בן אדם מלא שמחת חיים, אז הראתי לו כיצד ניתן ללבוש את החולצות הרחבות שלו על אף גודלן. כך בתמונה מימין לקחתי חולצה מכופתרת פרחונית שהיתה גדולה עליו, קיבלתי קלות את השרוולים דבר שגרם לעודף בד להיעלם והקליל את המראה.


מראה השכבות
נורא רציתי שעוזי יאהב את קונספט הוסט ואף גיליתי שיש לו וסט אחד בארון מעור (שמאוד מחמיא לו) אך כל הקונספט של שכבות בקיץ, ברשפון לא קסם לו. הוא מיד הדף את הרעיון, על אף ניסיונות שכנוע רבים. עוזי השתכנע כי צבעים בהירים מחמיאים לגוון עורו ואימץ את הצבעוניות, תכלת, צהוב בהיר, ורדרד הם רק חלק מקשת הצבעים הרחבה שיכול ללבוש.

נכון שהזכרתי קודם לכן כי לעוזי המון בגדים רחבים? אז בעניין המכנסיים הבעיה היא לא במידה אלא במכפלת. כל זוגות מכנסיו בעלי מכפלת קצרה מדי בסיומם, דבר המקצר את גופו,המכנס צריך לנוח על הנעל ולא לעמוד מעליו בייחוד אם מדובר במכנס מחוייט, כפי שעוזי אוהב ללבוש.

אך הבחנתי כי הוא אף אוהב מכנסיים קצרים. לאורך יש חשיבות מאוד גדולה- האם מכסים את הברך או לא- ככל שנראה יותר עור כך נראה יותר ארוכים ורזים, אך יש ג את עניין הגיל- מה מתאים לגיל ומה לא.
שבוע לאחר מכן הגעתי שוב לרשפון והפעם לשבת לפגישת ייעוץ עם אשתו המקסימה יהודית. כשישבנו גיליתי על הכסא במטבח וסט בהיר כפי שקיוויתי לראות את עוזי לאחר הפגישה. יהודית סיפרה לי שעוזי רכש את הוסט בשוק הפשפשים מיד לאחר פגישתנו. כנראה שהשתכנע!
לפני ואחרי, איזה שינוי?
השינוי מתחיל מהדברים הקטנים, יש עוד תקווה להשתנות גם בגיל שבעים.

אם גם אתה רוצה שינוי מוזמן ליצור עמי קשר באי מייל או בעמוד הפייסבוק שלי,
שלך בידידות,







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולאריים