יום שישי, 13 בנובמבר 2015

מנהרת הזמן עם... אייקוני האופנה של כל הזמנים- במיוחד לחורף. חלק א'

אמנם הגשם פסק לו לעת עתה, אך הקור לא יעזוב אותנו בקרוב. קור של מעיל, כך אומרים בירושמיים- ואני מקשיבה.
מנהרת הזמן במתכונת קצת שונה. טרנדים ואופנה בדרך כלל מוכתבים על ידי תרבות הפופ. על ידי דמויות מוכרות, מפורסמות, מובילות דעה, שעם הזמן קיבלו את התואר כאייקון אופנה בגלל סגנונם האישי. הפוסט היום יוקדש לכמה פרטי לבוש שנכנסו לפנתאון האופנה יחד עם האייקונים שלבשו אותם.
מנהרת הזמן עם אייקוני האופנה של כל הזמנים במיוחד לחורף.

ג'קט רוח
אמצע שנות החמישים. ג'יימס דין אליל הנוער, מככב בסרט מרד נעורים. לגופו ג'קט רוח עם צווארון עומד. מהר מאוד הפריט נעשה לאחד המבוקשים, בקרב בני הנוער של שנות החמישים. 20 שנה לאחר מכן בשנות ה 70 אותו ג'קט חוזר לאופנה בקרב גלוחי הראש ותנועת המוד באנגליה. הג''קט ידוע בתור שובר רוח, בלוזון, ג'קט גולף והרינגטון.
לג'קט כמה יתרונות. קליל, מגן מפני הרוח ואפילו חסין מים והכי חשוב- נראה נפלא בכל גיל, גם היום.  


הג'קט פתוח למשעי על מנת שחולצת הטריקו תבצבץ. 1955 ג'יימס דין, מרד נעורים
מעיל מחוייט
פריט זה בארצנו נלבש בעיקר על ידי גברים שלובשים חליפה. 
מעיל מצמר, אשר גלגולו החל בשנת 1880, אך תפס תאוצה כאשר יצרו את הדגם "מעיל רוסי", בעיקר כי הוא נתפר במיוחד למשפחת המלוכה הרוסית. שמו של המעיל הפך במהרה ל'מעילי קרומבי' ע"ש היצרן. בשנות ה 30 לא היה עוד צורך במעילים העשויים מצמר עבה שכן המסעות של לובש המעיל נעשו ברכב. בד נכבד ועבה מכביד על הנסיעה, כך שפותח מעיל קרומבי, דק וקל יותר. הקרומבי מקושר לעושר, בשנות החמישים אף קושר לגנגסטרים ולמאפייה.


קרי גרנט ומעיל הקרומבי שלו
ג'קט ג'ינס
ג'קט המסמל את מעמד הפועלים כבר 70 שנה. אריג עשוי כותנה (דנים), אלסטי, לא מתקמט ונוח לעבודה.
החברה ליווי'ס, היתה בעלת הפטנט על המשכיר שיצר את בד הדנים, כך שתעשיית הג'ינסים בהחלט צריכה להגיד תודה לליווי'ס. הם יצרו את הג'קט ג'ינס הראשון ב 1850 ושיחקו עם הגזרה. כג'קט חליפה או ג'קט רגיל- עד שמצאו את הגזרה המנצחת. אנקדוטה קטנה על השחקן והזמר האמריקאי- בינג קרוסבי, אשר אהב דנים מאוד ולבש אותו לכל מקום. השחקן רצה להכנס לבית מלון כלשהו אך גורש מאחר ולבש ג'ינס ולא חליפה. לאחר כמה ימים חזר למלון לבוש בחליפה אשר נתפרה במיוחד למידותיו מהבד דנים.


בינג קרוסבי לבוש בג'קט ג'ינס. הדנים היה סימן ההיכר שלו
ג'קט אופנוענים 
נכנס לפנתיאון בזכות מרלון ברנדו, אשר שיחק ב1953 בסרט "הפרא" את דמותו של ג'וני אשר לבש ג'קט עור. הוא היה המורד האולטימטיבי. כאשר נשאל בעבור מה הוא מורד- ענה בבוטות- "מה אתה מציע?" הוא היה מנהיג של כנופיית אופנוענים- משם השם של הג'קט.- סמל לאנרכיה. עם רוכסנים וקולר מוסתר. הפריט האולטמטיבי.


מרלון ברנדו ב"פרא" 1953
אמשיך לספר לך על מוצאם של המעילים והג'קטים ומי האייקון שלבש אותם, בחלק ב'.
שלך בידידות,


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולאריים