יום חמישי, 10 בדצמבר 2015

מנהרת הזמן עם ... פרנק סינטרה

ביום שבת יצויין יום הולדתו של אחד הזמרים החשובים ביותר של המאה ה 20, אשר נפטר בשנת 1998 בגיל 81, בעל סגנון אישי שסיפק השראה אינסופית לדורות רבים של גברים, ומי שללא ספק ימשיך לעשות זאת עוד זמן רב למרות שכבר קרוב לעשרים שנה שהוא לא עמנו.

מנהרת הזמן עם... פרנק סינטרה

סינטרה כמו דמותו רובו בסרט ימי שיקגו העליזים משנת 1964, מלא בסטייל. כך שמילות השיר בהחלט מבטאות את סינטרה. (שגם כתב את המילים).

הוא נולד ב1915 בניו ג'רסי, ילד לא ממושמע ופושטק לא קטן, מעולם לא סיים את לימודיו בתיכון, אשר מהם נזרק בגלל התנהגותו הפרועה. בגיל 23 אף נעצר בעבור פיתוי וניאוף (כן, כן מה ששמעת. פעם זה היה מחוץ לחוק). הוא החל את דרכו המוזיקלית כבר בגיל 8, היה שר בברים בעבור טיפים, כשהגיע לגיל נעורים הוא כבר היה מקצועי לחלוטין. בזמנו הפנוי  היה מקשיב למוזיקת ג'אז. בגיל 20 הצטרף להרכב מוזיקלי שזכה בתחרות מקבילה לאמריקן איידול. לאחר שנה עזב את ההרכב ובגיל 25 הוציא תקליט עם השיר הראשון שלו. בגיל 28 כבר הוחתם על ידי תקליטי קולומביה והשאר היסטוריה. בגיל 30 החל את קריירת המשחק שלו כששיחק לראשונה לצדי ג'ין קלי. הקריירה שלו חוותה עליות ומורדות, אך כשרונו תמיד הלך לפניו. גם סגנונו. היו לו שפע של עצות להציע לגברי העולחם בכל הנוגע ללבוש:

"בשבילי, טוקסידו הוא דרך החיים. כאשר ההזמנה אומרת כי עניבת עניבה שחורה היא אופציונלית, תמיד יהיה בטוח יותר לענוב עניבה שחורה. הכללים הבסיסיים שלי הם כך; שהחפתים של שרוול החולצה יהיו ארוכים יותר בסנטימטר וקצת משרוול המעיל. המכנסיים תמיד צריכים להסתיר את הנעל. נסה לא לשבת משום שזה מקמט את המכנסיים. אם אתה צריך לשבת, אל תשב עם רגליים משולבות. ממחטות כיס הן אופציונליות, אבל אני תמיד לובש אחד, בדרך כלל כתום, כי הוא הצבע האהוב עליי. צחצח את נעלייך בחלק התחתון של כרית ספה."

הוא היה גבר מיוחד, שהעדיף תמיד על פני ג'ינס וטריקו, חליפה המותאמת למידותיו. הוא זנח את החליפות בצבע חום, לבן, אפור או כחול לאחר השקיעה, אלא אם כן מדובר בכחול כהה, לטענתו לאחר רדת החשכה, גברים צריכים ללבוש רק שחור.
סינטרה בטוקסידו שחור
הוא אהב כובעי פדורה, חפתים מזהב, עניבות משי פשוטות, כמה שפחות תכשיטים (אולי רק טבעת חותם אחת), צעיפים ומטפחות כיס.
סינטרה והכובע The way you wear your hat
עניבת פרפר, עניבת משי, חליפה אשר נתפרה במיוחד למידותיו

סינטרה וצעיף משי

סינטרה היה איש של פרטים. קטנים כגדולים. בעל סגנון לבוש מתוחכם, גברי ומהודק. הוא ידע להעריך בגדים ואת הערך המוסף שלהם. הוא טען (ובצדק) כי ארון מבולגן הוא כמו להניח בגד נקי על תחתונים מלוכלכים. הוא היה גבר שלא הסתיר את המגרעות שלו, החיצוניות והפנימיות, הוא טען כי הם מעידים על מי שהוא.

על פי סינטרה עליך להראות תמיד מטופח, מבריק ונקי, אך תמיד לגרום לזה להיראות קל נונשלאנטי ובמקרה.

שלך בידידות,







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולאריים